Frequently Asked Questions

De Tessa installatie hulp

Tessa koppelen

Hoe maak ik verbinding met Tessa's WiFi ?
Als Tessa is aangesloten ziet u in uw netwerklijst TessaWiFi_XXXX staan. U dient hiermee verbinding te maken met bijv. telefoon, tablet of laptop. Er is geen wachtwoord nodig.
Wat moet ik doen nadat mijn appararaat is verbonden met Tessa's WiFi?
Open uw browser en ga naar het adres http://10.0.0.10
Waar vind ik het SSID van mijn netwerk?
De netwerknaam (SSID) vindt u vaak aan de onderkant van uw router. Kunt u de code niet op de router vinden neem dan contact op met uw netwerkprovider. Wordt het netwerk bij u algemeen verzorgd vanuit de organisatie, neem dan contact op met de netwerkbeheerder van uw organisatie.
Waarom kan Tessa geen verbinding maken met mijn WiFi?
Wat vervelend dat het niet lukt om verbinding te maken! Controleer de SSID code en het wachtwoord door uw eigen telefoon even te verbinden met uw netwerk, zo weet u zeker dat de gegevens die u invoert correct zijn. Lukt het met de juiste gegevens nog niet? Neem dan even contact op met uw netwerkbeheerder of met onze helpdesk.
Waarom heb ik geen e-mail ontvangen na het invoeren van de WiFi gegevens?
Kijk eerst even in uw spambox, misschien is het mailtje daar terecht gekomen. Zo niet probeer dan nogmaals Tessa te verbinden met de WiFi en voer uw e-mailadres nogmaals in. Als u dan nog steeds geen e-mail heeft ontvangen neem dan even contact op met onze helpdesk.
Waar vind ik de code om tessa mee te koppelen?
Deze code bestaat uit de laatste 4 letters of cijfers van de CPU code. Deze code bevindt zich onderop tessa of op de sticker op de doos.
Ik heb de verkeerde code ingetypt om Tessa te koppelen aan mijn account, wat nu?
Als Tessa geen foutmelding heeft gegeven dan is uw account gekoppeld aan een andere Tessa. Neem zo snel mogelijk contact op met onze helpdesk zodat zij dit weer kunnen aanpassen. Stel totdat dit gedaan geen taken in in het overzicht!
Ik heb Tessa gekoppeld aan het verkeerde account, wat nu?
Dat kan natuurlijk gebeuren. U kunt het beste even contact opnemen met onze helpdesk, die zullen het voor u regelen. Hiervoor kunt u mailen naar help@tinybots.nl of bellen naar (024)3010311.
Ik heb een verkeerd e-mailadres gebruikt voor het maken van het account, kan ik deze ergens aanpassen?
In de toekomst is het mogelijk uw e-mailadres te veranderen in de app. Momenteel zijn we nog bezig deze functie te ontwikkelen. U kunt het beste even contact opnemen met onze helpdesk, die zullen het voor u regelen. Hiervoor kunt u mailen naar help@tinybots.nl of bellen naar (024)3010311.
Wat moet ik doen als ik gebruik maak van CITRIX workclients en geen directe verbinding kan maken.
In dat geval kunt u proberen uw telefoon als personal hotspot te configureren. U kunt dan met een ander device (bijv. telefoon) naar 10.0.0.10 gaan. Probeer dit niet op hetzelfde device.
Het scherm blijft wit als ik naar 10.0.0.10 ga, wat is er aan de hand?
Dit kan de volgende oorzaken hebben;
  • Zijn er meerdere devices verbonden met 10.0.0.10? In dit geval dient u alle devices van het TessaWiFi af te halen en de Tessa even te resetten.
  • Staat uw slimme netwerkwissel aan op uw device? Zoek naar een functie genaamd slimme netwerkwissel op uw mobiele telefoon en zet die uit.
  • Heeft u uw telefoon als 'personal hotspot' geconfigureerd om de Tessa met het bedrijfsnetwerk te verbinden? In dat geval dient u met een andere device (bijv. telefoon) naar 10.0.0.10 te gaan.

De app

Ik wil een herinnering instellen, hoe doe ik dat?
In het dagelijks overzicht kunt u klikken op de groene knop ‘nieuwe taak aanmaken’. Hier kunt u de titel, het bericht, de datum, de tijd, etc. invullen. Ook kunt u aangeven op welke dagen deze afspraak herhaald moet worden. Bijvoorbeeld elke dinsdag en donderdag is er om 4 uur de afspraak voor een kopje koffie. Dan kunt u bij herhalen de dagen ‘di’ en ‘do’ aangeven. Maar stel dan op dinsdag de koffie om 11 uur is en op donderdag om 4 uur, dan moet u dit als 2 aparte taken instellen.
Wat moet ik bij de relevante tijd invullen?
Het kan zijn dat een taak niet op het precieze moment wordt uitgevoerd omdat er bijvoorbeeld nog aan een andere taak gewerkt wordt of omdat de gebruiker niet in de buurt is. Dit betekent dat de taak wordt uitgesteld, hoe lang deze taak wordt uitgesteld kunt u instellen met de ‘relevant tot’ tijd. Bijvoorbeeld om 7 uur gaat de wekker en om 7:30u staat de herinnering om zich aan te kleding ingepland. Als deze persoon pas om 7:45 uur opstaat dan is de herinnering om zich aan te kleden in principe ‘overgeslagen’. Als u instelt dat het aankleden relevant is tot 8:00 uur zal Tessa tussen 7:30 en 8:00 uur de herinnering uitspreken.
Hoe kan ik een taak aanpassen?
U kunt een taak aanpassen door bij de taak op het potlood-symbool te klikken. U wordt nu doorverwezen naar de juiste pagina om de gegevens aan te passen.
Hoe kan ik een taak verwijderen?
U kunt een taak verwijderen door bij de taak op het prullenbak-symbool te klikken. Er zal dan een melding komen of u, indien van toepassing, alleen deze taak wilt verwijderen of ook alle herhalingen van deze taak.
De app werkt niet goed, hoe komt dat?
Wij bevelen de volgende platform/ browser combinaties aan;
  • IOS 8 en hoger (telefoon/ tablet) met daarop Safari
  • Android 4.3 en hoger (telefoon/ tablet) met daarop Chrome
  • OSX (pc/ laptop) met daarop de laatste versie van Firefox of Chrome
  • Windows (pc/ laptop) met daarop de laatste versie van Firefox of Chrome en Microsoft Edge vanaf versie 14

Tessa

Tessa’s ogen staan niet meer aan, hoe kan dit?
Als Tessa’s ogen niet meer aan staan is er waarschijnlijk iets met de stroomaansluiting. Controleer of de stekker en de snoeren nog goed zijn aangesloten. Is er dan nog steeds geen verbetering, neem dan contact op met onze helpdesk.
Waarom spreekt Tessa de taak niet uit?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Het is goed allereerste te checken of Tessa wel aanstaat en de stekker goed in het stopcontact zit. Als u dat gecheckt heeft zou het ook kunnen zijn dat het volume zacht staat, draai de volumeknop naar rechts op het geluid harder te zetten. Tessa moet gekoppeld zijn aan uw persoonlijke account om uw ingestelde taken uit te spreken. Bel of mail onze helpdesk om te kijken of uw account juist is gekoppeld.
Tessa spreekt de herinnering te zacht uit, wat kan ik hieraan doen?
Aan de achterzijde zit een uitstekend ronde draaiknop, hiermee kunt u het volume harder en zachter zetten.
Hoe kan ik Tessa resetten?
Lijkt Tessa het niet goed te doen, dan kunt u Tessa resetten. Dit doet u door de stekker er voor 10 seconden uit te trekken. Vervolgens doet u de stekker weer in het stopcontact en zal Tessa weer opnieuw opstarten. Het is dan niet nodig om uw account weer aan Tessa te koppelen.