Waarmee kunnen we u helpen?

Klik op één van de onderstaande onderwerpen

Installatie

Wat heb ik nodig om Tessa te installeren?

Om Tessa te kunnen installeren heeft u het volgende nodig:

  1. Tessa en de bijgeleverde adapter
  2. WiFi of MiFi verbinding (2,4 GHz)
  3. Een smartphone, laptop, PC, of tablet
  4. De laatste versie van Google Chrome

Let op! Tessa werkt niet met een 5 GHz WiFi verbinding of een netwerkomgeving waar nog met een gebruikersaccount moet worden ingelogd.

Ik kan TessaWiFi_XXXX niet tussen mijn netwerken vinden

Tessa laat alleen haar WiFi netwerk zien als ze in de installatiemodus staat. Tessa staat in de installatiemodus wanneer ze bij het opstarten vraagt of u haar wil helpen om verbinding te maken met het Internet. Als Tessa niets zegt bij het opstarten, staat ze nog niet in de installatiemodus.

U kunt Tessa terug in de installatiemodus krijgen via de volgende stappen:

  1. Wacht tot Tessa is opgestart en haar ogen licht geven
  2. Houd de knop aan de achterkant ingedrukt tot Tessa vraagt om de netwerkinstellingen te wissen
  3. Druk nogmaals op de knop ter bevestiging
  4. Tessa start nu op in installatiemodus

Kunt u TessaWiFi_XXX nog steeds niet vinden?

  1. Probeer het op een ander apparaat (smartphone, tablet, laptop, PC) en kijk of TessaWiFi_XXXX hier wel verschijnt
  2. Soms kan een ander netwerk storen op de WiFi van Tessa. Probeer Tessa op een andere plek neer te zetten
  3. Mochten de bovenstaande opties niet werken, neem dan contact op met onze helpdesk via help@tinybots.nl of telefonisch via 024 3010311

Het lukt mij niet om verbinding te krijgen met Tessa

Lukt het niet om te verbinden met Tessa of komt u niet op de pagina http://10.0.0.10/? Blijft de pagina wit of krijgt u een foutmelding? Dit kan meerdere oorzaken hebben

  1. Controleer of uw apparaat wel verbonden is met TessaWiFi_XXXX. Deze pagina wordt niet geladen als uw apparaat niet verbonden is met Tessa
  2. Zijn er meerdere apparaten verbonden met 10.0.0.10? In dit geval dient u alle apparaten van het TessaWiFi af te halen en de Tessa opnieuw op te starten
  3. Het kan zijn dat op uw apparaat de slimme netwerkwissel aan staat. U kunt deze functie uitzetten door op uw apparaat de 'Instellingen' te openen. In het tabblad 'Verbindingen' kunt u onder 'WiFi' de optie 'Slimme Netwerkwissel' uitschakelen

Het lukt Tessa niet om verbinding te maken met mijn WiFi netwerk

Lukt het Tessa niet om verbinding te maken met uw eigen WiFi? Tessa zegt dan dat ze haar best heeft gedaan en of u haar wilt helpen dit opnieuw te proberen. Dit kan meerdere oorzaken hebben.

  1. Hebben andere apparaten wel verbinding op het WiFi netwerk? Als dit niet het geval is, neem dan contact op met uw Internet provider of de ICT afdeling van uw organisatie
  2. Het kan zijn dat u het verkeerde netwerk of wachtwoord heeft opgegeven. U kunt opnieuw verbinden met TessaWiFi_XXXX en het nog een keer proberen
  3. Tessa kan alleen verbinding maken met 2,4 GHz WiFi netwerken, niet met 5 GHz WiFi netwerken. Controleer welk type verbinding u heeft
  4. Moet u normaal gesproken naast het wachtwoord van uw WiFi ook met uw eigen gebruikersnaam inloggen op het WiFi netwerk? Dit kan voorkomen als u op het WiFi netwerk probeert in te loggen van uw organisatie. Tessa kan geen verbinding maken met dit type netwerk. Neem contact op met de ICT afdeling van uw organisatie

Waar vind ik de code om Tessa aan mijn account te koppelen?

Deze code bestaat uit de laatste 4 letters of cijfers van het serienummer van Tessa. Deze code staat op een sticker die u op een aantal plekken kunt vinden.

  1. Op de doos waarin u Tessa heeft ontvangen
  2. Voor in de handleiding die u bij Tessa heeft gekregen
  3. Op Tessa zelf, aan de onderkant

Ik krijg de melding dat er geen pairing code aanwezig is

Als het goed is heeft u een email ontvangen met de titel 'Koppel Tessa aan uw account'. Om Tessa aan uw account te koppelen, dient u de link 'Tessa Koppelen' te volgen die u onderaan deze email vindt.

Let op! Het kan zijn dat deze email in uw spambox terecht is gekomen.

Hoe krijg ik Tessa weer in installatiemodus?

Tessa staat in de installatiemodus wanneer ze bij het opstarten vraagt of u haar wilt helpen bij het verbinden met het Internet. Als Tessa stil blijft bij het opstarten, staat ze nog niet in de installatiemodus. U kunt Tessa terugzetten in de installatiemodus door de volgende stappen te doorlopen:

  1. Wacht tot Tessa is opgestart en haar ogen aan zijn
  2. Houdt de knop aan de achterkant ingedrukt tot Tessa vraagt om de netwerkinstellingen te wissen
  3. Druk nogmaals op de knop ter bevestiging
  4. Tessa start nu opnieuw op in installatie modus

Account & Resetten

Ik wil mijn Tessa resetten

Gaat deze Tessa naar een ander persoon en wilt u het account verwijderen dat bij deze Tessa hoort? Neem dan contact op met onze helpdesk.

U kunt onze helpdesk bereiken via help@tinybots.nl of telefonisch via 024 3010311.

Let op! Vergeet niet de vier-cijferige code van Tessa en het email adres van het account dat aan Tessa is gekoppeld te vermelden.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

U kunt op https://my.tinybots.nl/ een nieuw wachtwoord aanvragen. Wanneer u uitlogt, kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op 'Wachtwoord vergeten?'.

Ik heb het verkeerde email adres gebruikt voor mijn account

U kunt het beste even contact opnemen met onze helpdesk om u verder te helpen. U kunt onze helpdesk bereiken via help@tinybots.nl of telefonisch via 024 3010311.

Let op! Vergeet niet de vier-cijferige code van Tessa en het email adres van het account dat aan Tessa is gekoppeld te vermelden.

Tessa is gekoppeld aan het verkeerde account

Dat kan natuurlijk gebeuren! U kunt het beste even contact opnemen met onze helpdesk, die zullen er voor zorgen dat u Tessa aan het juiste account kunt koppelen. U kunt onze helpdesk bereiken via help@tinybots.nl of telefonisch via 024 3010311.

Let op! Vergeet niet de vier-cijferige code van Tessa en het email adres van het account dat aan Tessa is gekoppeld te vermelden.

WiFi & Netwerk

Hoe reset ik de WiFi van Tessa?

Gaat deze Tessa naar een ander persoon en wilt u het account verwijderen dat bij deze Tessa hoort? Neem dan contact op met onze helpdesk. Om uw netwerkinstellingen te wissen neemt u de volgende stappen:

  1. Wacht tot Tessa is opgestart en haar ogen aan zijn
  2. Houd de knop aan de achterkant ingedrukt tot Tessa vraagt om de netwerkinstellingen te wissen
  3. Druk nogmaals op de knop ter bevestiging
  4. Tessa start nu op in installatie modus

Let op! Als Tessa niet op de knop reageert, zijn de netwerkinstellingen al gewist. U kunt opnieuw met TessaWiFi_XXXX verbinden en Tessa koppelen aan uw netwerk.

Ik kan niet (meer) inloggen

Wanneer u voor de eerste keer een account heeft aangemaakt, moet u eerst uw account bevestigen. U heeft een email ontvangen met de titel 'Bevestig uw email adres'. In deze bevestigingsmail staat een link waarop kunt klikken en uw account kunt activeren.

Het zou kunnen zijn dat deze email in uw spambox terecht is gekomen. Zit deze email niet in uw spambox? Maak dan een nieuw account aan op https://my.tinybots.nl/

Als u uw wachtwoord bent vergeten kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen op https://my.tinybots.nl/ door te klikken op 'Wachtwoord Vergeten?'

Ik heb geen email ontvangen na het invoeren van de WiFi gegevens

Als u Tessa al gekoppeld heeft aan uw account wordt er geen nieuwe email naar u toe gestuurd. Indien u Tessa nog niet heeft gekoppeld, is deze email misschien in uw spambox beland. Als dat niet het geval is, neem dan even contact op met onze helpdesk.

U kunt onze helpdesk bereiken via help@tinybots.nl of telefonisch via 024 3010311.

Wat is mijn WiFi naam en wachtwoord?

In de meeste gevallen kunt u de naam van uw WiFi netwerk vinden aan de onderkant van uw router. Kunt u de code niet op de router vinden neem dan contact op met uw netwerkprovider. 

Wordt het netwerk bij u algemeen verzorgd vanuit de organisatie, neem dan contact op met de netwerkbeheerder van uw organisatie.

Tessa

Tessa spreekt niets meer uit

Dit kan aan verschillende oorzaken hebben. Door middel van het doorlopen van de onderstaande stappen kan het probleem worden opgelost.

  1. Het is goed allereerste te kijken of Tessa wel aan staat en de stekker goed in het stopcontact zit. Haal de stekker er aan beide kanten uit en sluit Tessa opnieuw aan
  2. Tessa is misschien niet verbonden met uw WiFi netwerk of uw WiFi netwerk is misschien niet beschikbaar. Houdt de knop aan de achterkant van Tessa ingedrukt tot ze vraagt om de netwerkinstellingen te wissen en bevestig door nog een keer te drukken. Verbindt Tessa daarna opnieuw aan uw netwerk
  3. Het zou kunnen zijn dat het volume erg zacht staat. U kunt de volume van Tessa aanpassen door aan de knop aan de achterkant te draaien
  4. Het kan zijn dat u met een ander account bent ingelogd of dat uw Tessa aan een ander account is gekoppeld. Wanneer u op https://my.tinybots.nl/ bent ingelogd, kunt u in het menu rechts bovenin zien welke code van Tessa aan uw account is gekoppeld

De ogen van Tessa staan uit

Net als iedereen, gaat ook Tessa 's avonds slapen. Tussen 10 uur 's avonds en 6 uur 's ochtends doet Tessa haar ogen uit. Als Tessa haar ogen uit heeft staan op een ander tijdstip, controleer dan of de stekker wel goed in het stopcontact en in Tessa zit.

Let op! U kunt nog wel herinneringen inplannen tussen 10 uur 's avonds en 6 uur 's ochtends. Tessa zal deze gewoon uitspreken.

Tessa staat te hard of te zacht

U kunt het volume aanpassen door aan de zilveren knop te draaien. Deze vindt u aan de achterzijde van Tessa.

Let op!Wanneer Tessa in installatiemodus staat, kunt u het volume niet aanpassen

Tessa start niet (meer) op

Het zou kunnen zijn dat de stekkers van Tessa niet goed zijn aangesloten. Haal de stekker er aan beide kanten uit en sluit Tessa opnieuw aan.

Let op!Bij het opstarten haalt Tessa eerst nieuwe updates binnen. Het opstarten kan af en toe wat langer duren omdat Tessa aan het updaten is. Mocht Tessa na een poos nog steeds niet opstarten, neem dan contact op met onze helpdesk. 

U kunt onze helpdesk bereiken via help@tinybots.nl of telefonisch via 024 3010311.

De App

Hoe voeg ik iets toe aan de agenda?

In het dagelijks overzicht kunt u op de groene knop met het plusje klikken. Hier kunt u het bericht invullen dat Tessa moet uitspreken en instellen op welk moment dat ze deze uit moet spreken. Ook kunt u aangeven op welke dagen deze afspraak herhaald moet worden, en of de herinnering een ja/nee-vraag is waarop u graag antwoord wilt.

  1. Het is goed allereerste te kijken of Tessa wel aan staat en de stekker goed in het stopcontact zit. Haal de stekker aan er beide kanten uit en sluit Tessa opnieuw aan
  2. Tessa is misschien niet verbonden met uw WiFi netwerk of uw WiFi netwerk is misschien niet beschikbaar. Houdt de knop aan de achterkant van Tessa ingedrukt tot ze vraagt om de netwerkinstellingen te wissen en bevestig door nog een keer te drukken. Verbindt Tessa daarna opnieuw aan uw netwerk
  3. Het zou kunnen zijn dat het volume erg zacht staat. U kunt het volume van Tessa aanpassen door aan de knop aan de achterkant te draaien
  4. Het kan zijn dat u met een ander account bent ingelogd of dat uw Tessa aan een ander account is gekoppeld. Wanneer u op https://my.tinybots.nl/ bent ingelogd, kunt u in het menu rechts bovenin zien welke code van Tessa aan uw account is gekoppeld

Hoe bewerk of verwijder ik iets uit de agenda?

In het dagoverzicht vind u achter elke taak een icoontje met drie bolletjes. Wanneer u op dit icoontje klikt krijgt u een uitklap menu te zien waarin u kunt kiezen om een taak te bewerken of te verwijderen. 

Wanneer de taak elke week wordt herhaald, kunt u kiezen of u alleen die enkele taak wilt bewerken, of de hele reeks wilt bewerken.

Ik ben iets tegen gekomen wat niet goed werkt

Wat vervelend! We horen graag van u waar u tegenaan bent gelopen, zodat wij onze Tessa en de app ook kunnen verbeteren. In de app hebben we een feedback knop waarop u direct uw feedback kan geven. Deze vind u in het menu rechts bovenin, onder 'Feedback'. 

Ook kunt u direct uw feedback geven aan onze helpdesk. Wij horen graag van u en zijn te bereiken via help@tinybots.nl of telefonisch via 024 3010311.

Muziek

Ik heb (nog) geen muziek bij de hand

Heeft u nog geen muziek bij de hand? Maakt u zich dan geen zorgen; we hebben een aantal nummers voor u beschikbaar gesteld zodat u gelijk aan de slag kunt. Hieronder vindt u een kleine selectie rechtenvrije nummers die u vrij kunt downloaden voor uw Tessa.

Klik op de titel van het nummer hieronder en klik op het pijltje om het bestand te downloaden.

Chopin – Nocturne in C minor B108
Muziek: Diana Hughes
Licentie: CC-PD

JS Bach – Jesus, Joy of Man’s Desiring Cantata
Muziek: Orchestra Gli Armonici
Licentie: CC-PD

Mendelssohn – Lieder Ohne Worte Op67 – 2 Allegro
Muziek: Takashi Sato
Licentie: CC-BY

Vivaldi – Violin Concerto in E Minor – Spring I Allegro
Vivaldi – Violin Concerto in E Minor – Spring II Largo
Vivaldi – Violin Concerto in E Minor – Spring III Allegro
Muziek: John Harrison
Licentie: CC-BY-SA

Hoe zet ik muziek op Tessa?

Voordat Tessa muziek kan afspelen, moet u eerst uw eigen muziekbestanden op Tessa zetten. Als Tessa met het Internet is verbonden, wordt de muziek automatisch op Tessa gezet zodra u ze via de app heeft toegevoegd. U hoeft niet op dezelfde locatie als Tessa te zijn.

Om muziek op Tessa te zetten heeft u het volgende nodig: 

  1. Een Tessa die verbonden is met het Internet
  2. Muziek in .mp3 formaat
  3. Een laptop of computer

We hebben een uitgebreide handleiding voor u geschreven waarin staat beschreven hoe u muziek kunt toevoegen aan Tessa.

Download handleiding

Let op!U kunt momenteel alleen muziek op Tessa zetten via uw laptop of desktop.

Hoe kan ik Tessa muziek laten afspelen?

Zodra u muziek op Tessa heeft gezet en uw eerste afspeellijst heeft aangemaakt, kunt u beginnen met muziek in te plannen. Lees in onze aparte handleiding voor muziek inplannen hoe u dit kunt doen!

Download handleiding

Hoe kan ik mijn eigen CDs op Tessa zetten?

We hebben een aparte handleiding aangemaakt waarin stap voor stap beschreven hoe u uw CDs kunt omzetten naar mp3s zodat u deze op Tessa kunt zetten.

Download handleiding