Hoi! Waarmee kan ik je helpen?

Klik op één van de onderstaande onderwerpen

Over Tessa

Tessa is een klein sociaal robotje en ondersteunt bij de structuur van de dag. Ze geeft gesproken suggesties en herinneringen voor activiteiten en dagelijkse routines. Deze momenten heten tipmomenten en kunt u op afstand via een webapp instellen.

Waar kan ik Tessa's app vinden?

Tessa's app is een website. Dat betekent hij niet app store staat maar dat u gewoon naar de site kunt om in te loggen:

Wat kan Tessa?

Uw medewerkers, familieleden en mantelzorgers kunnen via een eenvoudige app instellen wat Tessa zegt en wanneer:

Tessa spreekt alle berichtjes uit op de ingeplande momenten met een vriendelijke stem

Tessa kan gesloten vragen stellen en leert steeds beter de stem en spraak van de bewoner te herkennen

Tessa speelt persoonlijke muziek af op ingeplande momenten

Tessa's onderdelen

Instructies voor veilig gebruik

Om storingen of schade aan uw Tessa te voorkomen dient u rekening te houden met de onderstaande punten:

Gebruik alleen de meegeleverde adapter om Tessa aan te sluiten

Tessa dient alleen binnenshuis gebruikt te worden

Stel Tessa niet bloot aan warmtebronnen. Tessa is ontworpen voor een betrouwbare werking bij kamertemperatuur

Stel Tessa niet bloot aan water of vocht. Tessa kan tegen een stootje, maar het is beter om dit te vermijden

Maak het houten deel alleen schoon met een droge doek

Wij adviseren om Tessa alleen te vervoeren in de meegeleverde doos in de bijbehorende antistatische noppenfolie

Mocht Tessa defect zijn of niet naar behoren werken, neem dan contact op met de Tinybots helpdesk via e-mail: help@tinybots.nl of telefonisch 024-3010311 en vermeld daarbij de code van uw Tessa

Tessa spreekt niets meer uit

Dit kan aan verschillende oorzaken hebben. Doorloop de onderstaande stappen om het probleem op te lossen:

Controleer of de stekker van Tessa in het stopcontact zit. Haal de stekker er aan beide kanten uit en sluit Tessa opnieuw aan

Controleer of Tessa nog wel verbinding heeft met het internet

Het zou kunnen zijn dat het volume erg zacht staat. U kunt de volume van Tessa aanpassen met de volumeknop aan de achterkant van Tessa

Beheert u meerdere Tessa's? Het kan zijn dat u met een ander account bent ingelogd

Tessa's ogen staan uit

Tussen 10 uur 's avonds en 6 uur 's ochtends doet Tessa haar ogen automatisch uit. Zijn de ogen van Tessa uit op een ander tijdstip? 

Controleer of de stekker van Tessa in het stopcontact zit. Haal de stekker er aan beide kanten uit en sluit Tessa opnieuw aan

Controleer of Tessa wel verbinding heeft met het internet

U kunt nog wel tipmomenten inplannen tussen 10 uur 's avonds en 6 uur 's ochtends. Tessa zal deze gewoon uitspreken

Tessa staat te hard of te zacht

U kunt het volume aanpassen door aan de zilveren volumeknop te draaien. De volumeknop vindt u aan de achterzijde van Tessa

Test het volume door één keer kort op de volumknop te drukken

Tessa start niet meer op

Het opstarten van Tessa kan af en toe wat langer duren omdat Tessa aan het updaten is. Doorloop de onderstaande stappen om het probleem op te lossen:

Is Tessa nog aan het updaten? Wacht dan tot Tessa klaar is met updaten. Tessa geeft zelf aan hoe lang het nog duurt en wanneer ze klaar is met updaten

Let op! Trek nooit de stekker eruit tijdens het updaten!

Is Tessa niet aan het updaten? Haal dan de stekker er aan beide kanten uit en sluit Tessa opnieuw aan

Staan de ogen van Tessa aan maar spreekt ze niets uit? Reset dan de wifi-verbinding van Tessa

Start Tessa nog steeds niet op? Neem dan contact op met onze helpdesk via e-mail: help@tinybots.nl of telefonisch 024-3010311 en vermeld daarbij de code van uw Tessa