
De Zorggroep, een vooraanstaande zorgorganisatie, heeft na een succesvolle pilot besloten om zorgrobot Tessa een standaardonderdeel te maken van hun thuiszorg. De resultaten van de pilot zijn indrukwekkend, en tonen aan hoe technologie de zorg kan aanvullen en tegelijkertijd efficiënter kan maken.
De pilot: Tessa in de praktijk
Voor de pilot heeft De Zorggroep 65 Tessa's ingezet. Doel: onderzoeken hoe Tessa kan bijdragen aan de zelfredzaamheid van cliënten en de efficiëntie van de zorg. De resultaten waren zo positief dat de organisatie besloot om verder op te schalen. Inmiddels zijn er al meer dan 100 Tessa’s in gebruik en is het de bedoeling dat elk van de 80 thuiszorgteams er minimaal twee tot zijn beschikking heeft.
Hieronder zie je de belangrijkste resultaten uit de pilot.

Voor De Zorggroep betekent de opschaling naar 160 Tessa's een jaarlijkse besparing van ongeveer € 570.000. Dit is een netto besparing van € 3.400 per jaar per cliënt. Met deze besparing in tijd en geld kunnen 40 extra cliënten de thuiszorg ontvangen die ze nodig hebben. Zo kan de organisatie met hetzelfde personeelsbestand meer mensen helpen. Op basis van hun ervaringen heeft De Zorggroep vier belangrijke succesfactoren geïdentificeerd voor de inzet van Tessa in de thuiszorg. Deze kan je hieronder zien
Ervaar zelf de voordelen van Tessa
De resultaten van De Zorggroep laten zien dat Tessa een krachtig hulpmiddel is om de zelfredzaamheid van cliënten te vergroten, en de zorg meer efficient in te zetten. In veel gevallen wordt Tessa vergoed door de zorgaanbieder.
Wil je weten of jij of jouw cliënt in aanmerking komt voor een Tessa? Vul het formulier hieronder in en we controleren of je een Tessa kan ontvangen.


