Blog categorized as Nieuws

Tessa 'kost' 25 minuten maar 'levert' 100 minuten zorg aan client
Tessa biedt zorg. Maar wat betekent dat in cijfers? Onderzoek bevestigt dat Tessa 89% van de cliënten meetbaar zelfredzamer maakt, het ca. 70 minuten aan tijd teruggeeft aan de zorg en dat Tessa 3,000 EUR per jaar bespaart. Dit maakt het doelmatige zorg.
17.12.22 04:53 PM
5 tips om een prestatiecode af te spreken
“Ik wil Tessa opschalen. Maar hoe spreek ik een prestatiecode thuiszorgtechnologie af?” Uit ervaring weten we dat het mogelijk is maar het antwoord op hoe dit te behalen is, is (nog) niet standaard.
12.09.22 04:22 PM
Ontwerp filosofie van Tinybots (deel 1)
In dit artikel lichten we toe wat er achter het ontwerpproces zit en hoe we Tessa verder ontwikkelen zonder het zinvolle aspect uit het oog te verliezen.
07.07.22 04:06 PM
Bekostiging zorgtechnologie bij cliënten thuis, er is steeds meer mogelijk! Ook in de WLZ.
Het aantal cliënten met een WLZ indicatie wat thuis zorg ontvangt groeit snel. Dit gebeurt in de gehandicapten zorg, RIBW's, GGZ en in de wijkverpleging. Gelukkig is er duurzame bekostiging beschikbaar voor de inzet van eHealth. In dit artikel leer je hoe dit werkt en hoe je dit afspreekt.
31.03.22 02:57 PM
eHealth voor zorgaanbieders: de ingrediënten
Minister Bruins riep tijdens de eHealth-week 2020 op om op te schalen onder het mom van “doe dan”. Er zijn al veel ingrediënten in de zorg aanwezig waardoor 2020 het jaar van eHealth kan worden.
19.02.22 03:46 PM
Dit is (het geheim achter) Tessa
Tessa is een hulpmiddel voor een cognitieve beperking. Het concept is eenvoudig. Maar om te begrijpen hoe je Tessa effectief inzet als hulpmiddel moeten we de hersenen in duiken.‍
06.01.22 03:07 PM
16 Use-Cases om Tessa voor in te zetten
De inzet van Tessa heeft tot nu toe 16 verschillende use-cases aangetoond die zijn gedocumenteerd en waarde toevoegen aan de vier dimensies van het Quadruple Aim model.
02.12.21 02:51 PM
Hoe maken we de communicatie met Tessa vertrouwd?
“Ik wil Tessa opschalen. Maar hoe spreek ik een prestatiecode thuiszorgtechnologie af?” Uit ervaring weten we dat het mogelijk is maar het antwoord op hoe dit te behalen is, is (nog) niet standaard.
15.09.20 04:33 PM
Tessa biedt een helpende hand tijdens CoVid-19
Tijdens CoViD moet de inzet van Tessa zo makkelijk mogelijk zijn, daarom hierbij een aantal oplossingen hoe je Tessa laagdrempelig in kan zetten zonder de zorg te belasten en wel zorg biedt.
24.03.20 03:57 PM
Kwintes zet Tessa in binnen de GGZ RIBW
Kwintes ondersteunt cliënten met Tessa in de ambulante ondersteuning en in de BW. Janneke en Jet delen hun eigen ervaring met de Tessa. "Het scheelt vooral tijd, maar wat ik eigenlijk het allerleukste vind ik dat mensen zich echt aan haar hechten, dat doet me goed".
17.02.20 03:31 PM