Tessa is een sociale zorgrobot speciaal ontwikkeld in co-creatie met en voor mensen met cognitieve beperkingen. Ze wordt ingezet in de zorg. Via een app kan ze op afstand ook ingesteld worden met berichten, instructies, vragen en muziek. Tessa geeft verbale begeleiding met haar eigen stem. Ze vergroot de zelfredzaamheid en zelfregie van de gebruiker.

Product specificaties

Product
Hardware versie: Tessa v2.0
Embedded Software: TinyOS 16
Garantie: 2 jaar (carry-in-garantie)

Fysieke eigenschappen
Hoogte robot (zonder plantje): 25 cm
Diameter robot (midden): 18 cm
Hoogte plantje: 10 - 16 cm
Diameter plantje: 9 - 13 cm
Buiten materiaal: Hout, ABS, Vilt, Plantje (PE, PES)

Compatibility
Internet WiFi bandwidth: 2.4 GHz
Internet (via kabel): UTP port
Voeding: Netstroom (micro usb adapter)
App toegankelijk via: Smartphone, Tablet, Laptop.

Functionaliteiten
Muziek, Vraag stellen, Berichten inplannen, Scripts, Script templates, Direct bericht sturen, two-factor authenticatie.
App voor gebruiker/mantelzorger/zorgverlener.
Dashboard voor (zorg-)organisatie.

Meegeleverd
Kunst plantje, Adapter (micro usb), Handleiding, Quick guide installatie, Setje inspiratiekaarten.

Prijs van een Tessa:

  • Hardware met 2 jaar garantie
    (incl. adapter en plantje)
  • Software licentie, inclusief updates
  • (Web) App voor mobiel en laptop
  • Handleiding & inspiratiekaarten
  • Online en telefonische helpdesk
Extra bij te bestellen:
'Fris-me-op' pakketje beschikbaar voor €35,-
(Bevat nieuw set kleding, plantje, handleiding, inspiratiekaarten)
Offerte aanvragen
*Prijs van een jaarabonnement. Wordt jaarlijks verlengd.
Alle prijzen zijn excl. BTW. Wijzigingen onder voorbehoud.

Product & Services

Zorginnovatie doorloopt vaak een aantal fasen bij de inzet van een nieuw (eHealth) product.

Tinybots heeft een 3 level aanpak ontwikkeld die aansluit op de verschillende fasen.
In elke fase ondersteunt Tinybots met passende support.

Beschikbaar vanaf 6 Tessa's

Level 1:

Introductie

Introduceer laagdrempelig Tessa om ervaring op te doen.

Projectopzet en eindevaluatie
Training voor kennisverspreiding en draagvlak.
Toolkit met templates voor o.a. cliënt selectie tool, factsheet en online training center.

€1.550

Beschikbaar vanaf 50 Tessa's

Level 3:

Implementatie

Borg de inzet van Tessa doelmatig in het reguliere zorgproces.

Projectmanager en ondersteuning vanuit Tinybots.
Training en Webinar voor kennisverspreiding en draagvlak.
Communicatie en deelnemers wervingsplan.
Ontwerp (zorg-)proces voor implementatie blueprint.
Ontwerpen van logistiek opzet, beheer, training personeel en organisatie.

vanaf €12.950*

Introductie project pakket

6 Tessa's:
Introductie support:
Korting op support:
€3.840
€1.550
-€650

€4.740

Offerte aanvragen

Implementatie project pakket

50 Tessa's:
Implementatie support:
Korting op support:
€32.000
€12.950
-€3.000

vanaf €42.950

Offerte aanvragen
* Pilot en implementatie support prijzen zijn indicatief op basis van 6 maanden project en wordt in overleg aangeboden met een plan op maat.
Alle prijzen zijn excl. BTW. Wijzigingen onder voorbehoud.

Veelgestelde vragen

Kan ik een gesprekje met Tessa voeren?

Tessa is ontworpen om de dagelijkse structuur en routines te ondersteunen bij mensen die hier behoefte aan hebben. Tessa is in die zin, niet specifiek ontworpen als een gezelschaps-robotje. Wel is het gebleken dat veel van de huidige gebruikers de Tessa gezellig vinden om in huis te hebben. Het doorbreekt de stilte. Tessa neemt het initiatief om op vooringestelde tijden de gebruiker te attenderen op een afspraak, de gebruiker te herinneren aan een taakje of de gebruiker te informeren van nieuws en berichtjes van naasten. Tessa kan ingesteld worden om voordat ze iets start eerst te vragen of het gewenst is, en zo kan ze wel reageren op de antwoorden van de gebruiker. Ook kan je Tessa instellen om nadien even te vragen of het taakje is gelukt en of het goed gaat.

Kan ik Tessa berichtjes met mijn eigen stem laten uitspreken?

Tessa spreekt altijd in haar eigen stem. Uit onderzoek is gebleken dat het belangrijk is om Tessa een eigen stem en daarmee een eigen persoonlijkheid te geven. Hierdoor worden de uitgesproken berichten van Tessa fijner ervaren vanuit een neutrale rol van Tessa. Voorbeeld: Een vraag gesteld (met de stem) van een dochter kan betuttelend overkomen, maar gesteld met Tessa's stem eerder als behulpzaam.

Heeft Tessa een camera en luistert ze mee?

Tessa heeft geen camera. En Tessa luistert alleen 10 seconden naar het antwoord nadat ze een vraag stelt. Ze slaat daarbij alleen “ja” of “nee” op. Dit antwoord wordt in de app weergegeven. Tessa kan zelf dus niet meeluisteren met gesprekken en de app-user (persoon die Tessa via de app instelt) kan niet zien wat er verder wordt gezegd. Zo wordt de privacy gewaarborgd.

Is het erg als er water wordt gegeven aan Tessa?

Het is wel eens voorgekomen dat een persoon water geeft aan het plantje, dit levert normaliter geen problemen op voor Tessa. De electronica zit in een ander compartiment waar water niet makkelijk in druppelt. Desondanks adviseren we niet om je Tessa een bad te geven.

Heeft u een andere vraag?

Stuur ons een mail

Dank je wel.
We hebben je bericht ontvangen.
Oeps! Er is iets mis gegaan bij het verzenden. Probeer het later nog eens.